«عمره مفرده» رفتن یا نرفتن؛ نظر شما چیست؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 134
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 60314
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




در روزهای گذشته، سعودی‌ها صدور روادید برای زائران عمره ایرانی را متوقف کرده‌اند؛ این نخستین بار و آخرین بار از این دست کارشکنی‌های سعودی‌ها نیست. نظر به همین کارشکنی‌ها، دو رویکرد اصلی در میان مردم درباره رفتن ایرانیان به حج عمره وجود دارد. نظر شما چیست؟ این مطلب را دیدگاه‌های شما تکمیل می‌کند.
در روزهای گذشته، سازمان حج و زیارت اعلام کرد: عربستان سعودی به دلایلی که آن را مشکلات فنی نامیده، از صدور روادید برای زائران ایرانی خودداری کرده است. 


به گزارش «تابناک»،این نخستین بار و آخرین بار از این دست کارشکنی‌های سعودی‌ها نیست. نظر به همین کارشکنی‌ها، دو رویکرد اصلی در میان مردم درباره رفتن ایرانیان به حج عمره وجود دارد.

بخشی از مردم بر این باورند، به رغم همه کارشکنی‌های سعودی‌ها و تحقیر‌های احتمالی آنان، رفتن ایرانیان به مکه و مدینه، در واقع اعلام حضور پیروان ائمه اطهار و دوستداران اهل بیت پیغمبر خداست؛ کسانی که اسلامشان با اسلام وهابیت و ارتجاع متفاوت است و باید باشند که حضور آنان، اسلام اهل بیت را در میان مسلمانان زنده نگه دارد و گریه آنان بر ائمه بقیع، مظلومیت خاندان عصمت و طهارت را به دیگر مسلمانان نشان دهد؛ بنابراین، در چنین رویکردی، قطعا ارزش دارد که مسلمان ایرانی به حج عمره برود، حتی اگر در آن به ‌او هم بی‌احترامی شود.

گروهی دیگر بر این باور هستند تا هنگامی که آل سعود، دشمن ایران و مسلمانان ایرانی است، نباید حج عمره رفت و با هزینه کردن پول در سرزمین حجاز، به اقتصاد این کشور کمک کرد. این گروه می‌گویند، در شأن مسلمان ایرانی نیست که توسط سعودی‌ها از این بابت تحقیر شوند.

حال نظر شما چیست؟ شما مانند گروه نخست می‌‌اندیشید که دیدگاه‌های عمقی‌تر و دوراندیشانه‌تری دارند و منافع دراز مدت را بر منافع کوتاه مدت ترجیح می‌دهند یا مانند آنان هستید که تنها به فکر اذیت نشدن و منافع کوتاه مدت هستید؟ ممکن است که شما رویکرد متفاوتی با آنچه گفته شد، هم داشته باشید.

این در حالی است که ماجرا می‌تواند از یک زاویه دیگر هم بررسی شود؛ از زاویه دید سعودی‌هایی که دشمنی می‌کنند و البته از هر کارشان، به دنبال هدفی هستند.

به نظر شما، چرا سعودی‌ها کاری می‌کنند که به زعم برخی از ما، شاید به مخالفت با کسب درآمد برایشان باشد؟ آیا اگر ایرانیان به حج نروند، سعودی‌ها متضرر می‌شوند؟ در صورت ضرر کردن، کدام سود را ترجیح داده‌اند؟

آیا به دنبال این نیستند که ما را از رفتن به حج منصرف کنند تا مثلا حج را مختص به اتحادیه عرب کنند؟ آیا مشکل‌تراشی آنها در این امر به این دلیل نیست که اصولا از حضور ما در حج ناراضی‌اند؟



نظرات شما عزیزان:

ناشناس
ساعت22:12---13 تير 1391
ای جماعت کم به جیب مسئولین عربستان پول بریزین.

یاسمن
ساعت22:09---13 تير 1391
اگه دولت یک سال مردمو به حج نفرسته مسئولان عربستان خودشون منت می کشن. نریییییییییییییییییییییییییییی ین.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : Hadi